Page 11 - 81 ÇALIKUŞU | SAKARYA
P. 11
Böylece hem insan kaynağının niteliğini artıracağız hem
genç işsizlik oranını düşüreceğiz hem de küçük ve orta ölçekli
işletmelerimizin üretim kapasitesini artırmış olacağız.
Eylül ayında Öğretmenlik Ka-
esleki eğitimi güçlendirmek 3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanunu’nda
Miçin yapılan çalışmaları da an- yapılan değişiklikle mesleki eğitim merkez- riyer Basamakları Sınavı’na
latan Bakanımız Özer, özel sektörün leri konusunda da çok kritik bir adımın atıldığını yönelik örnek kitapçıklar ya-
müfredat güncelleme, öğrencilerin iş- aktaran Bakanımız Özer, hem öğrenciyi hem de yımlanacak
letmelerdeki beceri eğitimini planlama, işvereni memnun eden bir modelin ortaya çıktı- ğretmenlik Meslek Kanunu’na
öğretmenlerin mesleki gelişim eğitim- ğını ifade ederek yasal düzenleme öncesi 159 bin Öda değinen Sayın Özer şöyle ko-
lerini organize etme gibi süreçlere dahil olan çırak ve kalfa sayısının 600 bin 888’e çık- nuştu: “60 yıllık bir rüyaydı. İstediğimiz
edildiğini, böylelikle arz talep dengesi- tığını söyledi. Sayın Özer, yıl sonuna kadar 1 mil- şey şuydu: Öğretmenlerimize uzman
nin rasyonel bir zemine oturtulduğunu yon kişinin mesleki eğitim merkezleri ile buluş- öğretmenlik ve başöğretmenlikle ilgi-
ve istihdama ağırlık verildiğini kaydetti. turulmasının hedeflendiğini belirterek “Böylece li bir kariyer sistematiği geliştirelim.
hem insan kaynağının niteliğini artıracağız hem Küçük eğitimlerle ve basit bir sınavla
Bu adımlar sonucu akademik olarak genç işsizlik oranını düşüreceğiz hem de küçük öğretmenlerimizin özlük hakkında ciddi
başarılı öğrencilerin mesleki eğitime ve orta ölçekli işletmelerimizin üretim kapasite- bir iyileşme sağlıyor.”
yöneldiğini, bu alana teveccühün art- sini artırmış olacağız.” dedi.
tığını söyleyen Sayın Bu konuda yapıcı eleştirilere açık ol-
Özer, eğitim, üretim, duklarını kendilerinin de “Nasıl daha
istihdam çevrimindeki Merkezi iyi yapabiliriz?” diyerek Bakanlık ça-
eksikliklerin giderildiği- lışanları ile bir araya geldiğini belirten
ni belirtti. Sayın Özer, “Uygulama nedir? Eğitim,
Mesleki eğitimde üre- değil, okul alınan bu eğitimlerden küçük bir sınav.
timin, ana hedef değil Dileğimiz zaten büyük çoğunluğunuzun
eğitimin bir parçası ol- geçmesini sağlamak. Bizim derdimiz
mız Özer, üretim kapasi- temelli bir daşlar, 614 bin öğretmen var. Uzman
size engel olmak değil. Bakın arka-
duğunu belirten Bakanı-
tesinin 200 milyon lira öğretmenlik ve başöğretmenliğe baş-
bandından 2021 yılında vuran... Uzman öğretmenlerin eğitimi
1 milyar 162 milyon lira- yaklaşım ne zaman bitecek? 5 Eylül’de bitecek
ya çıktığını hatırlattı. değil mi? Bugün 11 Ağustos. Yaklaşık
1 ay var. 358 bin 859 öğretmen eği-
Artan üretim kapasitesinin salgın dö- Bakanlık olarak öğretmenlerin kişisel ve mesleki timini tamamlamış. Başöğretmenliğe
neminde maske, maske makinesi, solu- gelişimlerini güçlendirmek için de çok boyut- 70 bin öğretmen başvurdu. 41 bin 576
num cihazı gibi ihtiyaç duyulan ürünle- lu çalışmalar yürüttüklerini anlatan Bakanımız öğretmen eğitimini tamamlamış. Yani
rin hızla üretilmesini sağladığını anlatan Mahmut Özer, artık yeni modelde öğretmenlerin üçte ikisi zaten bitirmiş eğitimi. Sözün
Bakanımız Özer, hedefin 1,5 milyon lira- istedikleri eğitime kendilerinin karar verdiğini, özü şu: Biz hak ettiğiniz özlük haklarını
lık üretim kapasitesi olduğunu söyledi. merkezî değil, okul temelli bir yaklaşımın benim- almanız için çok rahat bir şekilde üste-
sendiğini belirtti. Mesleki gelişim topluluklarının sinden gelebileceğiniz mekanizmalarda
Mevcut 55 AR-GE merkezi ile oluştuğu, iyi uygulamaların yerinde görüldüğü bunu size sağlamaya çalıştık. İstirhamı-
mesleki eğitimin fikrî mülkiyet çalış- okul yöneticisi ve öğretmen mobilite program- mız aramıza kimseyi sokmayalım. Biz
maları kapsamında patent, faydalı larının aktif hâle gelmesinin sağlandığını anlatan birlikte üstesinden gelemeyeceğimiz
model, marka tescili aldığını ve bu Sayın Özer, 2022 yılında öğretmen eğitimi için hiçbir problemin olmadığına inanıyo-
ürünlerin ticarileştirilmesi ve ihracatı- ayrılan 8.9 milyon liralık bütçenin 3 kat artı- ruz.” dedi.
nın yapılması hedefinin de gerçekleşti- rılarak 292 milyon liraya çıkarıldığını kaydetti. Sayın Özer, ilk defa sınav
rildiğini kaydeden Sayın Özer, tecrübe yapılacağı için eğitimler bittikten
paylaşımı için gönül coğrafyasındaki Öğretmen başına düşen 44 saatlik eğitimin yılda sonra Eylül ayı içinde örnek
öğrencilerin eğitim alması için 7 ulus- 94 saate çıktığının altını çizen Sayın Özer, şu ana kitapçıklar yayınlanmasına
lararası meslek lisesi kurulduğunu öğretmenlere 6.3 milyon sertifika düzenlendiğini karar verdiklerini duyurdu.
belirtti. bunun da bir rekor olduğunu söyledi.
11