Page 10 - 81 ÇALIKUŞU | SAKARYA
P. 10

niteliğini artırmakla ilgili son 20 yılda devasa bir yatırım yapılmış.
         Ülkenin en kalıcı sürdürülebilir sermayesinin                           3bin yeni
           Ve bu yatırımlar da sahada karşılık bulmuş.











                                                                                 anaokulu
                                         Millî Eğitim Bakanlığı olarak bu dö-    40bin
                                         nemde 3 şeye odaklandıklarını ifade
                                         eden Bakanımız Mahmut Özer, bunlardan
                                         ilkinin eğitimde fırsat eşitliği, ikincisinin mesleki   anasınıfı
        Türkiye’nin  eğitimde  kitleselleşme  ve
        evrenselleşme  evresini  OECD  ülkele-  eğitimin güçlendirilmesi, üçüncüsünün de öğret-
        rinden 70 yıl sonra tamamladığını ifa-  menlerin    mesleki  ve  kişisel  gelişimlerinin  çok   Çocukların  okul  önce-
        de eden Sayın Özer, son yılda eğitimin   boyutlu  olarak  desteklenmesi  olduğunun  altını   sinde  ücretsiz  eğitime
        önündeki  antidemokratik  uygulamala-  çizdi.                                         ulaşmasının   kadın
        rın kaldırıldığını ve sistemin demokra-     Eğitimde fırsat                           istihdamı   açısından
        tikleştiğini kaydetti.                    eşitliği                                    da  kritik  bir  konu  ol-
                                           1                                                  duğuna  değinen  Özer,
        Eğitimde  bu  kadar  büyümeyi  sağ-                                                   “3  bin  yeni  anaokulu,
        larken kaliteyi de odağına koyabilen                                                  40  bin  yeni  ana  sınıfı
        başka bir ülke olmadığını vurgulayan      Mesleki eğitimin                            yapacağız  dedik.  Bu
        lararası  araştırmalardaki  başarısı  2   güçlendirilmesi                             zaman   Türkiye’deki
                                                                                                      koyduğumuz
                                                                                              hedefi
        Sayın Özer, bunun göstergesinin öğ-
        rencilerin PISA ve TIMSS gibi ulus-
                                                                                              bağımsız  anaokulu  sa-
        olduğunun altını çizdi.                                                               yısı 2 bin 872 idi. Yani
                                                                                              Türkiye’deki
                                                                                                          mevcut
                                                  Öğretmenlerin                               anaokullarından  daha
        Sayın  Özer,  “Türkiye  son  yirmi  yılda   mesleki ve kişisel                        fazlasını  bir  sene  için-
        girdiği her araştırmada bir önceki yıl-  3  gelişimlerinin                            de  yapacağız  dedik
        dan daha yüksek puan alarak ve sırala-    desteklenmesi                               ve  gerekli  bütçeyi  de
        masını yükselterek çıktı.” dedi. On beş                                               ayarladık. Şu ana kadar
        yaştaki çağ nüfusu artmasına rağmen                                                   1050  bağımsız  anao-
        puanlarını  istatistiksel  olarak  anlamlı  6  Ağustos’ta  göreve  başladığı  zaman   kulunu  hizmete  aldık.
        şekilde  artıran  birinci  ülkenin  Türkiye  3 yaştaki okullaşma oranının yüzde 14,   Millî  Eğitim  Bakanlığı
        olduğunun ortaya konulduğunu belirten  4 yaşta yüzde 35, 5 yaşta ise yüzde 78         yılda 50 ile 60 arasın-
        Bakanımız Özer, OECD Genel Sekreteri  olduğunu  anlatan  Sayın  Özer,  şunları        da  bağımsız  anaokulu
        ile yaptığı görüşmeye ilişkin şu bilgileri  söyledi: “Okullar arasında başarı farkı artarsa   açıyor her yıl. Biz bu yıl
        paylaştı: “OECD genel sekreteri ile bir  eğitimde  fırsat  eşitliği  zayıflar.  Eğitimde  fırsat   1050  açtık.  Attığımız
        görüşmem oldu baş başa. Yaklaşık bir  eşitliğinin artması demek, ne demektir? Sosyoe-  adımlarla  yüzde  78
        saat.  Türkiye’deki  gelişmeleri  anlattık.  konomik arka planı ne olursa olsun, herkesin bu-  olan  okullaşma  oranını
        Hem karşılıklı fikir alışverişinde bulun-  lunduğu bölgeden bağımsız bir şekilde en nitelikli   yüzde  93’e  çıkardık.
        duk. Özellikle kız çocuklarının okullaş-  eğitime erişebilmesi. Okullar arası başarı farkının   Eğitimi  herhangi  bir  kademesinde  10
        ma oranlarında inanılmaz bir artış var.  oluşmasının kaynağı aslında okul öncesi eğitimde   ay gibi bir kısa sürede böyle bir yüzdelik
        Eğitimde  fırsat  eşitliğinde  çok  önemli  yatıyor. Okul öncesi eğitime büyük bir kesim eri-  artış  tarihi  bir  başarıdır.  Geriye  kalan
        noktalara doğru gidiyor Türkiye ve biz  şemezse ilkokul birinci sınıfta hazırbulunuşlukla   okulları yapmak için de bütçemizi, plan-
        ayrıldıktan sonra da sosyal medyasın-  ilgili ciddi bir farklılık ortaya çıkacak. Eğer eğiti-  lamalarımızı yaptık ve sadece üç bin de-
        dan  çok  güzel  paylaşımlarda  bulundu.  min ilk kademelerinde biz bunu telafi edemezsek   ğil, üç binin çok daha üzerinde inşallah
        Dedi ki bu sadece Türkiye’de kalmama-  giderek bu fark büyüyecek. Lisede okullar arası   anaokulunu Türkiye’nin tüm noktalarına
        lı. Diğer ülkelere de ilham vermelidir.”  başarı farkı önümüze çözmeniz gereken bir prob-  dağıtacağız.” diye konuştu.
                                         lem olarak çıkacaktır.”

             10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15