Page 10 - 81 ÇALIKUŞU | SAKARYA
P. 10
niteliğini artırmakla ilgili son 20 yılda devasa bir yatırım yapılmış.
Ülkenin en kalıcı sürdürülebilir sermayesinin 3bin yeni
Ve bu yatırımlar da sahada karşılık bulmuş.
anaokulu
Millî Eğitim Bakanlığı olarak bu dö- 40bin
nemde 3 şeye odaklandıklarını ifade
eden Bakanımız Mahmut Özer, bunlardan
ilkinin eğitimde fırsat eşitliği, ikincisinin mesleki anasınıfı
Türkiye’nin eğitimde kitleselleşme ve
evrenselleşme evresini OECD ülkele- eğitimin güçlendirilmesi, üçüncüsünün de öğret-
rinden 70 yıl sonra tamamladığını ifa- menlerin mesleki ve kişisel gelişimlerinin çok Çocukların okul önce-
de eden Sayın Özer, son yılda eğitimin boyutlu olarak desteklenmesi olduğunun altını sinde ücretsiz eğitime
önündeki antidemokratik uygulamala- çizdi. ulaşmasının kadın
rın kaldırıldığını ve sistemin demokra- Eğitimde fırsat istihdamı açısından
tikleştiğini kaydetti. eşitliği da kritik bir konu ol-
1 duğuna değinen Özer,
Eğitimde bu kadar büyümeyi sağ- “3 bin yeni anaokulu,
larken kaliteyi de odağına koyabilen 40 bin yeni ana sınıfı
başka bir ülke olmadığını vurgulayan Mesleki eğitimin yapacağız dedik. Bu
lararası araştırmalardaki başarısı 2 güçlendirilmesi zaman Türkiye’deki
koyduğumuz
hedefi
Sayın Özer, bunun göstergesinin öğ-
rencilerin PISA ve TIMSS gibi ulus-
bağımsız anaokulu sa-
olduğunun altını çizdi. yısı 2 bin 872 idi. Yani
Türkiye’deki
mevcut
Öğretmenlerin anaokullarından daha
Sayın Özer, “Türkiye son yirmi yılda mesleki ve kişisel fazlasını bir sene için-
girdiği her araştırmada bir önceki yıl- 3 gelişimlerinin de yapacağız dedik
dan daha yüksek puan alarak ve sırala- desteklenmesi ve gerekli bütçeyi de
masını yükselterek çıktı.” dedi. On beş ayarladık. Şu ana kadar
yaştaki çağ nüfusu artmasına rağmen 1050 bağımsız anao-
puanlarını istatistiksel olarak anlamlı 6 Ağustos’ta göreve başladığı zaman kulunu hizmete aldık.
şekilde artıran birinci ülkenin Türkiye 3 yaştaki okullaşma oranının yüzde 14, Millî Eğitim Bakanlığı
olduğunun ortaya konulduğunu belirten 4 yaşta yüzde 35, 5 yaşta ise yüzde 78 yılda 50 ile 60 arasın-
Bakanımız Özer, OECD Genel Sekreteri olduğunu anlatan Sayın Özer, şunları da bağımsız anaokulu
ile yaptığı görüşmeye ilişkin şu bilgileri söyledi: “Okullar arasında başarı farkı artarsa açıyor her yıl. Biz bu yıl
paylaştı: “OECD genel sekreteri ile bir eğitimde fırsat eşitliği zayıflar. Eğitimde fırsat 1050 açtık. Attığımız
görüşmem oldu baş başa. Yaklaşık bir eşitliğinin artması demek, ne demektir? Sosyoe- adımlarla yüzde 78
saat. Türkiye’deki gelişmeleri anlattık. konomik arka planı ne olursa olsun, herkesin bu- olan okullaşma oranını
Hem karşılıklı fikir alışverişinde bulun- lunduğu bölgeden bağımsız bir şekilde en nitelikli yüzde 93’e çıkardık.
duk. Özellikle kız çocuklarının okullaş- eğitime erişebilmesi. Okullar arası başarı farkının Eğitimi herhangi bir kademesinde 10
ma oranlarında inanılmaz bir artış var. oluşmasının kaynağı aslında okul öncesi eğitimde ay gibi bir kısa sürede böyle bir yüzdelik
Eğitimde fırsat eşitliğinde çok önemli yatıyor. Okul öncesi eğitime büyük bir kesim eri- artış tarihi bir başarıdır. Geriye kalan
noktalara doğru gidiyor Türkiye ve biz şemezse ilkokul birinci sınıfta hazırbulunuşlukla okulları yapmak için de bütçemizi, plan-
ayrıldıktan sonra da sosyal medyasın- ilgili ciddi bir farklılık ortaya çıkacak. Eğer eğiti- lamalarımızı yaptık ve sadece üç bin de-
dan çok güzel paylaşımlarda bulundu. min ilk kademelerinde biz bunu telafi edemezsek ğil, üç binin çok daha üzerinde inşallah
Dedi ki bu sadece Türkiye’de kalmama- giderek bu fark büyüyecek. Lisede okullar arası anaokulunu Türkiye’nin tüm noktalarına
lı. Diğer ülkelere de ilham vermelidir.” başarı farkı önümüze çözmeniz gereken bir prob- dağıtacağız.” diye konuştu.
lem olarak çıkacaktır.”
10