
Genç beyinleri düşünmeye, gözlem yapmaya, merak etmeye, merak ettiklerini araştırmaya teşvik ederek gelecekte karşılaşacakları problemlere çözümler üretebilen 21. Yüzyıl becerilerine sahip bireylerin yetişmesini sağlamak amacıyla her yıl düzenlenen bu yıl 51.si gerçekleştirilen TÜBİTAK Liselerarası Araştırma Projeleri Yarışmasında Bölge dereceleri belli oldu.
İstanbul (Anadolu), Kocaeli, Sakarya ve Düzce'nin yer aldığı İstanbul Asya Bölgesi Ödül Töreni Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Fuaye alanında gerçekleşti.
Toplamda 42 derecenin verildiği 100 projenin sergilendiği bölge ödül töreninde Sakarya'daki okullarımızdan yapılan 207 başvuru arasından 21 proje sergilendi ve 11 projemiz ödüle layık görülerek derece sahibi oldu.
İlimiz öğrencilerinin büyük başarı gösterdiği bölge sergisinin ilk gün düzenlenen açılış programına katılarak proje sahibi öğrencilerimizi ve öğretmenlerimizi tek tek kutlayan İl Milli Eğitim Müdürü Fazilet Durmuş, açıklanan yarışma sonuçlarında okullarımızın kazandığı başarılardan büyük gurur duyduğunu belirterek emeği geçen okul yöneticilerine, danışman öğretmenlerimize ve geleceğin bilim insanı olma yolunda ümit vaat eden gençlerimize çok teşekkür etti.
Psikoloji alanında tüm derecelerin Sakarya'nın projelerine gittiği Bölge Finalinde,
Değerler Eğitimi alanında 2.lik ve 3.lük, Psikoloji alanında 1.lik, 2.lik ve 3.lük, Sosyoloji alanında 1.lik ve 2.lik, Tarih alanında 2.lik ve 3.lük, Teknoloji Tasarım alanında 3.lük ve Türk Dili ve Edebiyatı alanında ise 3.lük dereceleri Sakarya'nın projelerine geldi.
Bölge sergisine davet yüzdesi ve bölge derecesi kazanma yüzdesi bakımından tüm zamanların en iyi yüzdesinin elde edildiği 2020 yılında, Psikoloji ve Sosyoloji alanındaki finalist projeler Ankara'da yapılacak Türkiye finalinde Türkiye derecesi için yarışacak.
Bölge derecesi alan projeler, okullar ve dereceleri :
OKULU |
PROJENİN ADI |
ALANI |
KARAR |
BÖLGESİ |
İLÇESİ |
SAKARYA KARASU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ |
MERHAMET DEĞERİNİN KUŞAKLARDAKİ KARŞILIĞI |
DEĞERLER EĞİTİMİ |
İKİNCİ |
İSTANBUL ASYA |
KARASU |
SAKARYA CEVAT AYHAN FEN LİSESİ |
LİSE ÖĞRENCİLERİNİN ADALET DEĞERİ METAFORLARINDAN PRATİKTE İŞLEYEN ADALETE YOLCULUK |
DEĞERLER EĞİTİMİ |
ÜÇÜNCÜ |
İSTANBUL ASYA |
ADAPAZARI |
SAKARYA ŞEHİT ÜSTEĞMEN İBRAHİM ABANOZ ANADOLU LİSESİ |
SANAT TERAPİSİNE DAYALI GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMANIN ÜNİVERSİTE SINAVINA HAZIRLANAN 12. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISINA ETKİSİ |
PSİKOLOJİ |
FİNALİST |
İSTANBUL ASYA |
KARASU |
SAKARYA KARASU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ |
SURİYELİ MÜLTECİ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SAVAŞ KAVRAMINA BAKIŞ AÇISININ RESİMLERLE ANALİZİ* |
PSİKOLOJİ |
İKİNCİ |
İSTANBUL ASYA |
KARASU-ADAPAZARI |
SAKARYA CEMİL MERİÇ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ |
SÜRÜCÜLERİN TRAFİKTEKİ HATALI VE İHLAL DAVRANIŞLARI İLE AKILLI TELEFON BAĞIMLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ (ADAPAZARI ÖRNEĞİ) |
PSİKOLOJİ |
ÜÇÜNCÜ |
İSTANBUL ASYA |
ADAPAZARI |
SAKARYA KARASU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ |
DANİMARKA'DA YAŞAYAN İKİNCİ KUŞAK TÜRKLERİN KÜLTÜRLEŞME TUTUMLARI VE SOSYAL KİMLİK ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA* |
SOSYOLOJİ |
FİNALİST |
İSTANBUL ASYA |
KARASU- ADAPAZARI |
SAKARYA CEMİL MERİÇ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ |
SAKARYA'DAKİ YETİŞKİN BİREYLERİN ETNİK KÖKENLERİ VE YEMEK TÜKETİM FAALİYETLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ |
SOSYOLOJİ |
İKİNCİ |
İSTANBUL ASYA |
ADAPAZARI |
SAKARYA CEMİL MERİÇ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ |
ÇANAKKALE SAVAŞI'NIN TÜRKİYE, İNGİLTERE VE AVUSTRALYA'DAKİ TARİH DERS KİTAPLARI ÜZERİNDEN İNCELENMESİ |
TARİH |
İKİNCİ |
İSTANBUL ASYA |
ADAPAZARI |
SAKARYA KARASU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ |
EVDEN UZAKTA 2, YUVAYA DÖNÜŞ, BİR MÜBADİL İLE SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMASI |
TARİH |
ÜÇÜNCÜ |
İSTANBUL ASYA |
KARASU |
SAKARYA NECMETTİN ERBAKAN FEN LİSESİ |
SENEMKE-SENSÖRLÜ EMNİYET KEMERİ |
TEKNOLOJİK TASARIM |
ÜÇÜNCÜ |
İSTANBUL ASYA |
ARİFİYE |
SAKARYA CEMİL MERİÇ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ |
DERGİLERİN AYNASINDA MODERN TÜRK EDEBİYATI TARİHİ |
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
ÜÇÜNCÜ |
İSTANBUL ASYA |
ADAPAZARI |