Maaş bordroları personelin bağlı olduğu ilçe milli eğitim müdürlüğünden alınabilmektedir.
Maaşları Her Ayın 10 – 15 Arasında Hesaplara Yatırılmaktadır.
İş başvuruları işkur sistemi üzerinden yapılmaktadır.
Sürekli işçi veya geçici işçi statüsünde görev yapan personelin kişisel mebbis sistemine giriş yaparak ‘’işçi bordro modulünden’’ ‘’rapor al’’ butonuna basarak maaş-aylık / ikramiye / tediye bordroları alınabilir.
MEBBİS SİSTEMİ BAĞLANTI LİNKİ (HTTPS://MEBBİS.MEB.GOV.TR/)
Evde veya hastanede sınav hizmeti almak isteyen öğrencilerin heyet raporunda “ yatarak tedavi görüyor “ veya “ evde sınav hizmeti alması uygundur” ibaresi bulunan öğrenciler evde veya hastanede sınava alınmaktadır.
Bu durumdaki öğrenciler il/ilçe millî eğitim müdürlüklerine başvuru yapacaklardır. Başvurular Bölge Sınav Yürütme Komisyonları tarafından değerlendirilerek uygun görülen sınav merkezinde yedek salonda sınava alınacaklardır.
Sınavlarda yanlış yatırılan ücretlerin iadesi; kursiyerlerin sınavın tamamlanmasından sonra MEB Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı Döner Sermaye İşletmesine, https://odeme.meb.gov.tr internet adresi üzerinden ilgili bölümler doldurularak başvurmalarını müteakip yapılan incelemeler sonucunda ödenecektir.
Kursiyer, sınav sonucuna ve/veya sınav uygulamasına ilişkin itiraz başvurularını, sonuçların e-sınav binasında yer alan bilgisayardan ya da sınav bitiminde http://esinav.meb.gov.tr internet adresinde yayımlanmasından itibaren 5 (beş) takvim günü içinde T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O. ve Türkiye Halk Bankası A.Ş. şubelerinden herhangi birine, “Kurumsal Tahsilât Programı” aracılığıyla kendi T.C. kimlik numarası ile KDV dâhil 20(yirmi) TL itiraz ücreti yatırarak, e-itiraz modülü (https://eitiraz.meb.gov.tr/) üzerinden yapacaklardır. Kursiyerler, belirlenen itiraz süresi dışında itiraz başvurusu yapamayacaklardır.
E-Sınav uygulamasının Türkçe yapılması esastır, yabancı uyruklu kursiyerler için tercüman görevlendirilmesi yapılmayacaktır. Yabancı uyruklu olan kursiyer, teorik eğitimini sınava gireceği yabancı dilde tamamladıktan sonra sınavda, Genel Müdürlükçe belirlenen yabancı dillerde çevirisi yapılan soruları, ekranda yer alan yabancı dil seçeneğini seçerek görüntüleyebilecektir. Bu özelliğin kullanılabilmesi için kursiyerin, yabancı dil seçeneğini sınav tarihinden en az 2 (iki) gün önce Özel MTSK Modülüne işlettirmesi gerekmektedir. Bu süre içerisinde yabancı dil tercihi yapılmayan kursiyerlerin sınav soruları çeviri özelliği olmadan ekrana gelecektir.
Kursiyer, katıldığı e-sınav uygulamasında başarısız olması durumunda en erken 15 (on beş) gün sonra, en geç 45 (kırk beş) gün içinde randevu alarak sınava girmek zorundadır. Randevu başvurusu kursiyerin başarısız olduğu tarihten 1 (bir) gün sonra başlatılacaktır. Randevu tarihi 15 (on beş) gün sonrasına verilebilecektir.
72 aylık olan çocuğun ilkokul1.sınıfa kaydı zorunludur anasınıfına kayıt olamaz. Ancak 69-70-71 aylık çocuklar zorunlu olmakla birlikte veli dilekçesiyle kayıt olmayabilir.
Evet İl Ücret Tespit Komisyonunca belirlenen taban ve tavan ücretler dahilinde ücret alınıyor.
Yazılı sınavın %80'i ile sözlü sınavın %20'si alınarak atamaya esas puan bulunur.
Yıl içerisinde 4 ve 8 yılını dolduran yöneticiler için yeniden görevlendirme ve ilk defa yönetici olacaklar için görevlendirme olmak üzere 2 çeşit yönetici görevlendirme dönemi vardır.
Her yıl yapılan sınavsız unvan değişikliği atamaları ile gerçekleştirilir.
Milli Eğitim Bakanlığı Personelinin Görevde Yükselme,Unvan Değişikliği ve Yer Değiştirme Suretiyle Atanması Hakkında Yönetmeliğinin Madde 33'e göre başvurular Haziran ayında alınır,Temmuz ayında atama gerçekleşir.
Milli Eğitim Bakanlığı Personelinin Görevde Yükselme,Unvan Değişikliği ve Yer Değiştirme Suretiyle Atanması Hakkında Yönetmeliğinin Madde 32'ye göre başvurular Mayıs ayında alınır,Haziran ayında atama gerçekleşir.
Atama kararnameniz Müdürlüğümüze ulaştıktan sonra sizinle telefon üzerinden iletişime geçilip yapılması gerekenler bildirilecektir.
Başvuru bilgilerinin değiştirilmesi ve başvuru iptali için Müdürlüğümüz ile irtibata geçilebilir.
Duyurusu yapılan eğitimler için başvuru tarihi içerisinde veri.meb.gov.tr adresinden veya MEBBİS uygulamasından tek şifreyle giriş yapılarak başvurular gerçekleştirilebilir.
Yapılan duyurulara göre MEBBİS hizmetiçi eğitim modülünden veya veri toplama modülü üzerinden başvuru yapılabilir.
Öncelikle eğitim içeriğinde tespit edilen ihtiyaçlar doğrultusunda her ilin öğretmen istatistiki bilgileri belirlenir. Belirlenen il kontenjanları ve bütçe imkânları çerçevesinde eğitimlerin kaç kursiyere yönelik yapılacağı planlanır. Bu kapsamda kursiyer seçimleri yapılırken;
•En son öğrenim durumu (lisans, yüksek lisans, doktora)
•Eğitici eğitimlerinde yetişkin eğitimi vermiş olmak.
•Eğitici eğitimlerinde yetişkin eğitimi almış olmak.
•Merkezi hizmetiçi eğitimlere katılım durumu.
•Ulusal veya Uluslararası projelerde görev almış olmak.
gibi kriterler dikkate alınmaktadır.
Hizmetiçi eğitim faaliyetlerine ilişkin tüm süreç MEBBİS Hizmetiçi Eğitim Modülünden takip edilebilmektedir. Faaliyet onay süreci tamamlanan faaliyetlerde SMS ve e-posta ilgi bilgilendirme yapılmaktadır.
Kursiyer olarak alındığınız faaliyetlere katılım zorunludur. (Millî Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Yönetmeliği Madde 19, 20, 34). Ancak yasal mazeretiniz olması durumunda mazeretinizi belgeleri ile birlikte okul/kurumunuz aracılığıyla Bakanlığımıza bildirilmesi gerekmektedir.
Başvurular faaliyetin konusuna göre yapılmaktadır. Eğitim merkezi, başvuruların tamamlanmasından sonra onay sürecinde görülmektedir.
Her faaliyetin seçim kriterleri düzenlenen faaliyetin özellikleri, hedef kitlesi, faaliyetin düzenlenme amaçlarına göre değişiklik göstermektedir. Ancak çoğu faaliyetlerde kursiyer seçiminde; kıdem, daha önce katıldığı merkezi hizmetiçi eğitim faaliyet sayısı ve bulunduğu yıl içerisinde başka bir merkezi faaliyete hiç katılmayanlar arasından iller için belirlenen kontenjana seçim yapılmaktadır.
Bakanlığımız tarafından, aday öğretmen performans değerlendirmesine göre başarılı olan ve sınav tarihinde en az bir yıl fiili çalışma süresini tamamlayan aday öğretmenleri kapsayacak şekilde, sınav takvimi planlanır. İhtiyaç duyulması halinde yıl içerisinde birden fazla sınav yapılabilir.
Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği 16. Maddenin 3. Fıkrasında “Performans değerlendirilmesi, bir dönemde en az altmış iş günü fiilen öğretmenlik görevi yapan aday öğretmenler hakkında uygulanır. 657 sayılı Kanun ve diğer kanunlar uyarınca aylıksız izin almak suretiyle geçirilen süreler, her türlü kanuni izin ve sağlık raporları ile fiilen öğretmenlik görevi dışındaki geçici görevlendirmelerde geçen süreler bir dönemde altmış iş günü fiilen öğretmenlik görevi yapma süresinden sayılmaz.” denilmektedir. Bu nedenle yönetmelik gereği bir dönemde en az 60 iş günü fiilen öğretmenlik görevi yapan aday öğretmenlere değerlendirme yapılmaktadır.
Bakanlığımızın 2023 Vizyon Belgesi ile birlikte sertifikaya dayalı pedagojik formasyon yerine, lisansüstü düzeyde “Öğretmenlik Mesleği Uzmanlık Programı” Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ile iş birliği içinde aday öğretmen yetiştirme sürecinde verilmesi planlanmaktadır. Buna yönelik çalışmalar devam ettiğinden konuya ilişkin açıklamalar ileriki zamanlarda yapılacaktır.
Teorik ve direksiyon eğitimi dersi sınavlarına herhangi bir nedenle girmeyenlerle teorik sınavda başarısız olanlar, yeniden kursa devam etmeksizin ve kurs ücreti ödemeden aralıksız üç kere daha sınavlara girebilirler. Direksiyon eğitimi dersi sınavına girip başarısız olan kursiyerler ise başarısız oldukları her sınavdan sonra kayıtlı oldukları kurstan, ilan edilen ders ücretini ödemeleri ve en az iki saat direksiyon eğitimi dersi almaları şartıyla toplam üç sınav dönemi daha sınavlara girebilirler.
Direksiyon uygulama sınav tarihleri sürücü kursunun bağlı olduğu il/ilçe millî eğitim müdürlüğünce belirlenmektedir. Kursiyerler direksiyon uygulama sınavlarına giriş belgelerinde belirtilen tarih ve saatte girmek zorundadırlar. Sınav süresi 35 dakikadır.
Bakanlığımıza bağlı olarak özel öğretim kurumu açmak isteyen kurucular Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğünün resmi web sayfası (https://ookgm.meb.gov.tr/) adresindeki Mevzuat linkinde yer alan 5580 Sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanununa bağlı olarak Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin 5 inci maddesinde istenen belgelerle birlikte Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesindeki kurum binasına ilişkin hususları yerine getirmeleri getirmektedir.
Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin 5 inci maddesinde belirtilen ve Yönetmelik ekinde yer alan “Özel Öğretim Kurumu Açacaklar İçin Başvuru Formu (EK:1) in doldurularak, formda belirtilen bilgi ve belgelerle, kurum açılacak yerin bulunduğu ilçe milli eğitim müdürlüğüne müracaatta bulunulduktan sonra Kurum açılış dosyası incelenmek üzere İl Milli Eğitim Müdürlüğüne gönderilir. Aynı Yönetmeliğin 6 ıncı maddesi gereğince düzenlenecek rapor ve belgelere göre inceleme yapılarak uygun bulunanlara Bakanlıkça Kurum Açma İzni İle İş Yeri Açma ve Çalışma Ruhsatı düzenlenir.
Okullar açılmadan ayrılma-başlama işlemleri yapılmalıdır.
Evet
Hayır
15
Herkeze açık yukarıdaki linkten gerekli bilgilere ulaşabilirsin.
Anadolu imam hatip lisesinden, normal Anadolu lisesine 10. sınıfın sonuna kadar nakil yoluyla geçiş yapabilirsiniz.
5-6-7. sınıflarda 1. yıl eğitimi ara verebilir ve eğitimi öğretim yılı sonunda yapılacak olan sınavlarda başarılı olarak bir üst sınıfa geçebilirsiniz.
Anasayfadan “Ödevler” düğmesine tıkladığında aktif ödevlerin sıralanacaktır.
Dilersen ders bazında aktif olanlara ve bütün ödevlerine ulaşabilirsin.
Ödevin başlığı, ders, gönderen, başlangıç ve bitiş tarihi ve saatleri ile ödevin durumunu görüntüleyebilirsin. Ödevi tamamladığında, tamamlanma yüzdesi ile eğer gönderilen ödevde sınav varsa sınav performansın görüntülenecektir.
“İşlemler” alanından ödevini açtığında, ekranda ödev adı, gönderen öğretmen, gönderim tarihi ve saat bilgisi ile ödev içeriği görüntülenir.
Ödevini yapmaya başladığında, tamamladıkça sayfanın sol altında bulunan geri ve ileri ok işaretleriyle diğer içeriklere geçiş yapabilirsin. Ödevini tamamladığında, sağ üstte bulunan çarpı işaretiyle “Ödevler” sayfana geri dönebilirsin.
Artık, tamamlanma yüzdesi ile eğer gönderilen ödevde sınav varsa sınav performansını görüntüleyebilirsin.
Ödevlerini, sana gönderilen zaman aralığında yapman çok önemlidir. Süresi dolmuş ödevlerini de yapabileceğini ama bu yaptıklarının ödev raporuna yansımayacağını hatırlatmak isteriz.
Önce Windows Update'ten işletim sisteminizin son güncelleştirmelerini denetleyiniz ve hepsini yüklediğinizden emin olunuz. Muhtemelen Windows’un eski bir sürümünü kullanıyorsunuz. Bu nedenle bilgisayarınızda bazı dosyalar eksik olabilir. Bunları tamamlamak için Microsoft’un bu tür sorunlar için önerdiği programı kurup tekrar deneyiniz.
İndir › https://aka.ms/vs/16/release/vc_redist.x86.exe
Bu uygulamayı kurmak için bilgisayarınızda yönetici rolünde olmanız gerekir. Eğer uygulamayı kurmakta sorun yaşıyorsanız, bilgisayarınızı edindiğiniz kurumdan destek alabilirsiniz.
Windows 7 kullanıyorsanız, Windows Update'ten işletim sisteminizin son güncelleştirmelerini denetlemeli ve hepsini yüklediğinizden emin olmalısınız. Güncelleştirmeler sırasında sorun yaşarsanız, Microsoft'un kolay düzeltme çözümleri sunan programını bilgisayarınıza yükleyip tekrar deneyebilirsiniz.
İndir › http://download.microsoft.com/download/0/6/5/0658B1A7-6D2E-474F-BC2C-D69E5B9E9A68/MicrosoftEasyFix51044.msi
Antivirüs programı kullanıyorsanız, izinlerini kontrol etmelisiniz. Bazı antivirüs programları, “EBA Canlı Ders”in internet erişimini kısıtlıyor olabilir.
Windows güvenlik duvarını kapatmalısınız. Güvenlik duvarı, “EBA Canlı Ders”in internet erişimini kısıtlıyor olabilir. Güvenlik duvarını kapattığınız hâlde sorun yaşamaya devam ediyorsanız, aşağıdaki adımları uygulamalısınız.
1. “Windows + R” kısayol kombinasyonuyla açabileceğiniz “Çalıştır” ekranına, “inetcpl.cpl” yazınız ve “Tamam” düğmesine tıklayınız.
2. Açılan penceredeki “Gelişmiş” sekmesine tıklayınız ve listedeki “TLS 1.0 Kullan”, “TLS 1.1 Kullan” ve “TLS 1.2 Kullan” kutucuklarını işaretleyiniz.
3. Tamam düğmesine tıklayıp tekrar deneyiniz.
- “EBA Canlı Ders” açılırken sistem hatası alıyorum. Ne yapmalıyım?
Bir konuya ait eklemek istediğiniz içerikleri, size ait içerikler bölümüne ekleyebilirsiniz. Bunun için “İçerik Ekle” düğmesine tıklayıp, açılan pencereden eklemek istediğiniz içerik türünü seçmelisiniz. Bu bölüme video, doküman, görsel, etkileşim ve ses ekleyebilirsiniz.
Canlı ders sadece okul yöneticileri tarafından oluşturulabilir. Okul yöneticileri; şube, öğretmen ve tarih seçerek canlı dersleri ilgili kişilere atayabilirler. Detaylı bilgi için “Canlı Dersler” sayfasındaki kullanım videolarını izleyebilirsiniz.
Canlı dersinize, dersinizin başlangıç saati geldiğinde katılabilirsiniz. “Katıl” düğmesi, dersiniz aktif olduğu sürece görünecektir. Süre dolmadığı sürece, geç kalsanız bile dersinize katılabilirsiniz. Ancak dersin süresi bittiğinde derse katılamazsınız.
"EBA Giriş" ekranında Öğrenci › EBA yolunu izle. "EBA Giriş" ekranına yönlendirileceksin. Açık Öğretim öğrencisiysen Öğrenci › Açık Öğretim yolunu izle.
Bu işlem, iki adımdan oluşmaktadır.
İlk adım, öğrencinize tek kullanımlık şifre oluşturmaktır.
İkinci adım ise bu tek kullanımlık şifreyi kullanarak öğrencinin kendi EBA şifresini belirlemesidir. Bunun için şu adımları izlemelisiniz:
EBA’ya giriş yaptıktan sonra profil resminizin altında yer alan menüden “Öğrenci Şifresi Oluştur” seçeneğine tıklayınız.
Tek kullanımlık şifre vereceğiniz öğrencinizin TC Kimlik Numarasını giriniz.
Öğrencinin ya da velisinin e-posta adresini giriniz.
Öğrencinin ya da velisinin cep telefonu numarasını giriniz.
“Şifre Oluştur” butonuna tıklayınız.
Sistemin belirlediği tek kullanımlık şifreyi öğrencinize veriniz.
Öğrencinizden bu tek kullanımlık şifreyi kullanarak ve “Öğrenci Olarak EBA Şifremi Nasıl Oluştururum?” bölümünden yardım alarak kendi EBA şifresini oluşturmasını isteyiniz.
"EBA Giriş" ekranında Öğrenci › EBA yolunu izle.
Açılan ekranda yer alan “Şifremi Unuttum” linkine tıkla.
TC Kimlik Numaranı gir.
Bir doğrulama yöntemi seç.
e-Postayı seçtiysen:
Sisteme kayıtlı e-posta adresini gir ve “Gönder” butonuna bas (Sisteme kayıtlı e-posta adresin yoksa öğretmeninden veya velinden tek kullanımlık şifre edinerek ve “Öğrenci olarak EBA şifremi nasıl oluştururum” bölümünden yardım alarak şifreni yeniden oluşturabilirsin).
e-Postana gelen doğrulama kodunu gir ve “Gönder” butonuna bas.
Yeni şifreni belirle ve “Kaydet” butonuna tıkla.
Cep telefonunu seçtiysen:
Sisteme kayıtlı cep telefonu numarasını gir ve “Gönder” butonuna bas (Sisteme kayıtlı cep telefonu numaran yoksa öğretmeninden veya velinden tek kullanımlık şifre edinerek ve “Öğrenci olarak EBA şifremi nasıl oluştururum” bölümünden yardım alarak şifreni yeniden oluşturabilirsin).
Cep telefonuna gelen doğrulama kodunu gir ve “Gönder” butonuna bas.
Yeni şifreni belirle ve “Kaydet” butonuna tıkla.
http://sakaryaarge.meb.gov.tr/web/tanitim/
Herkeze açık bu linkten ilgili sorunun cevabına ulaşabilirsiniz.
Adres:
Resmi Daireler Kampüsü 15 Temmuz Camili Mahallesi Adapazarı / SAKARYA
Telefon:
264 251 36 14 / 15 / 16
Erişilebilirlik Menüsü (CTRL+Y)
Uygulama Dili
Ekran Okuyucu
Büyük Metin
Bağlantı Vurgula
Metni Sola Hizala
Metni Sağa Hizala
Metni Ortala
Disleksi Dostu
Kontrast
Solgunlaştırma
Düşük Doygunluk
Yüksek Doygunluk
Okunaklı Font
Satır Aralığı